در گفتگو با یک تولید کننده درگزی مطرح شد؛

 صادرات فرآورده پروتئینی به اروپا و ترکیه از مبدأ درگز

خالویی گفت: واحد فراوری محصولات گوشتی که در شهرک صنعتی درگز مشغول به فعالیت، محصولات خود را با هدف بازار‌های اروپا و ترکیه و استاندارد کشور‌های مذکور تولید و آماده صادرات می‌کند.
کد خبر: ۹۳۱۹۶۴۲
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
کیوان خالویی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، ضمن تاکید بر کیفیت بالای دام‌های سبک و سنگین درگز، از افتتاح و راه اندازی یک واحد فراوری محصولات گوشتی در شهرک صنعتی این شهرستان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان درگز، محصولات دامی یکی از عمده محصولات تولیدی بخش کشاورزی هستند عنوان کرد: سالانه حدود ۳۲۰۰ تن گوشت شامل ۳۴۰ هزار راس دام سبک و ۷۸۰۰ راس دام سنگین در درگز تولید می‌شود که ۶۰ درصد آن به صورت زنده به خارج از شهرستان می‌رود؛ لذا نیاز بود که چنین سرمایه گذاری برای فراوری و خروج دام زنده از شهرستان صورت گیرد.

این تولید کننده فراورده‌های گوشتی تصریح کرد: همبرگر و سوسیسی که در این شرکت تولید می‌شود علاوه بر اینکه یک محصول جدید در شهرستان بوده و در کشور مشابه آن با این سطح از استاندارد وجود ندارد، دارای مزیت جذب سرمایه گذار خارجی از کشور ترکیه است؛ هیچ یک از شرکت‌های تولیدی که در درگز فعالیت دارند تاکنون شریک و سرمایه گذار خارجی نداشته اند.

خالویی تشریح کرد: بیشتر محصولاتی که در این شرکت تولید می‌شوند صادراتی بوده و کشور هدف آن‌ها اروپا و ترکیه است. در این محصولات سعی شده استاندارد روز اروپا رعایت شود، بازار خرید آن‌ها هم در کشور‌های مذکور پیش بینی شده است. البته این واحد فعلا در یک مقیاس کوچک راه اندازی شده که برنامه داریم برای سال آینده با افزودن مساحت ۷۰۰۰ متر مربع به فضای فعلی، کار خود را گسترش دهیم.

وی افزود: همچنین با بررسی‌های میدانی که در سطح شهرستان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که قطعه بندی گوشت یکی از موارد مورد نیاز و سودآور برای درگز خواهد بود؛ لذا تصمیم داریم واحد قطعه بندی گوشت و بسته بندی میوه برای صادرات را هم راه اندازی کنیم. اگر این کار با موفقیت همراه باشد دیگر نیازی نیست دام از شهرستان خارج شود.

وی ابراز کرد: نیرو‌های این مجموعه علاوه بر اینکه از حقوق قانونی خود برخوردار هستند، به عنوان شریک، سهام این شرکت را هم دریافت می‌کنند که مبلغ آن از ۱۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود. در این مجموعه ۱۴ نفر به صورت مستقیم و حدود ۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند. ضمنا تمامی کارکنان چه در محدوده شهرستان و چه خارج از آن همه اصالتا درگزی هستند.

خالویی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ گونه تسهیلات دولتی برای راه اندازی شرکت خود دریافت نکرده گفت: حاصل یک میلیارد سرمایه گذاری ثابت و ۲ میلیارد سرمایه در گردش، ارز آوری سالانه ۸۰۰ هزار دلاری برای کشور است. همچنین میزان فروش داخلی این محصولات سالی ۱۵ میلیارد تومان خواهد بود.

شایان ذکر است خالویی علاوه بر راه اندازی واحد فراوری محصولات گوشتی، سال گذشته کلنگ احداث کارخانه گیاهان دارویی را در درگز بر زمین زد که در صورت افتتاح پروژه، کشاورزان زیادی می‌توانند با کشت گیاهان دارویی و فروش آن‌ها به کارخانه، ارتزاق و کسب درآمد داشته باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار